05 października 2007

Znalezione na allegro

Szukałam książki z wykrojami zabawek dla dzieci "1001 zabawek" pamiętam taką ze swojego dzieciństwa. Prawdziwa kopalnie pomysłów na zabawki ze wszystkiego: papieru, materiałów, włóczek, korków itd. Były w niej zabawki o różnym stopniu trudności, ozdoby świąteczne. Niestety nie znalazłam jej. Za to kupiłam kilka innych książek, również zapamiętanych z dzieciństwa, prawdziwy wehikuł czasu. M.in.

"Świat zabawek" Makarenki - pamiętacie takie ilustracje. Miałam książeczkę, na okładce której były podobne zwierzątka. Miś coś haftował, była też lisiczka w białej ludowej koszuli, z haftowanymi rękawami, ale tytułu nie pamiętam. Kilka lat temu widziałam wznowione wydanie na wystawie księgarni w Bibliotece Publicznej na Koszykowej. Bardzo żałuję, że jej wtedy nie kupiłam ,teraz nawet nie wiem czego szukać :(



"Haft dla dzieci" - mama ozdabiała nam w ten sposób kołnierzyki i kieszonki szytych przez siebie bluzeczek i spodni. W trudnych zaopatrzeniowo latach 80-tych, byłyśmy z siostrą najlepiej ubranymi dziećmi. Nasza mama potrafiła uszyć wszystko, robiła też na drutach, szydełkiem, haftowała.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz